sunnuntai 30. lokakuuta 2016

Ajankäytön hallintaa


Syksy ja kiire on tuonut uusia haasteita tämänhetkiseen elämääni. Olen huomannut tekeväni pitkää päivää ja monesti todennut töihin lähtiessä, että olen (taas) "unohtanut" jättää taukoja tulevan päiväni keskelle..

Saan suunnitella itse omat aikatauluni töissä sen mukaan, miten saan asiakkaideni kanssa treeniaikoja sovittua. Olenkin huomannut stressaavani päivää jo etukäteen (lähinnä sitä miten jaksan ja miten ehdin hoitaa kaiken tarvittavan ajoissa), jos olen sopinut kaikki ohjaukset peräjälkeen. Sitä on niin helppo laittaa kalenteriin tunteja toistensa perään - kyllähän minä ehdin ja jaksan.

Työmäärä on suuri, mutta se ei haittaa - tykkään työstäni ihan valtavasti. Työmäärän kasvaessa olen kuitenkin meinannut unohtaa huolehtia siitä kaikkein tärkeimmästä, nimittäin itsestäni. Haluan olla jokaisen asiakkaani kanssa 100% läsnä ja tehdä työni niin hyvin kuin vain on mahdollista. Se ei onnistu, jos väsytän itseni loppuun.



Ajankäytön hallinta on siis seuraava oppimisen paikka omalla kohdallani. Pitkänkin päivän jaksaa, kunhan saa välillä hengähtää - edes pienen kahvitauon verran. Tämä kaikki on minusta itsestäni kiinni, sillä suunnittelen itse omat aikatauluni. Olen aina ollut joustava - kyllähän minä vielä hiukan pidemmän päivän voin tehdä, tulla aamulla sekä illalla (useampana päivänä viikossa) tai tehdä päivän aamusta iltaan.. Näitä päiviä tulee ja se on ihan ok, mutta niinkuin olen saanut useasti jo kuulla - minä(kään) en ole robotti, joka pystyy tekemään töitä aamusta iltaan, kaikkina viikonpäivinä, viikosta toiseen. Eikä onneksi tarvitsekaan.

Tavoitteenani on siis järkeistää aikataulujani niin, että ehdin välillä hengähtää. Hengähtää kesken pitkän työpäivän, hengähtää aamulla ennen iltavuoroa tai hengähtää aamu ja iltavuorojen välissä. Ottaa hiukan omaa aikaa niin, ettei koko ajan ole kiire johonkin. Rauhoittaa viikonloput rentoutumiselle ja palautumiselle. Olla itelleni armollisempi, olla vähemmän suorittaja. Muistaa taas ne arjen kivat pienet jutut, jotka tuovat iloa ja jaksamista päiviin. Syödä ja nukkua hyvin. Ja kaiken tämän avulla voida hyvin.

Kun voin hyvin, voin olla entistä parempi työntekijä. Voin olla entistä parempi personal trainer. Ja juuri sitä minä haluan olla.


Lopuksi haluan kuitenkin kertoa teille jotain:

Haluan kertoa teille, kuinka iloinen olen mun joka ikisestä asiakkaasta. On ihan huikeeta nähdä se kehitys, mitä harjoittelulla ollaan saatu aikaan. On ihan super siistiä kuulla, mitä kaikkia hyötyjä treenaaminen on teille tuonut mukanaan. Kaikki ne ihanat kommentit ja palaute, jota ootte antaneet, on mulle super tärkeitä ja ootte saaneet niillä niiin leveän hymyn mun kasvoille. Kuten aiemminkin olen maininnut, ne teidän onnistumisen kokemukset, oivaltamiset ja tulosten saavuttaminen on parasta palkkaa, mitä tästä työstä voi saada. Iso kiitos siis jokaiselle, joka on mun kanssa treenannut ja/tai treenaa edelleen - te mahdollistatte sen, että saan tehdä mun unelmaduunia!

♥:lla Teresa


2 kommenttia:

  1. Itsestä huolehtiminen on kyllä todella tärkeää ja kiireisessä arjessa sen merkitys korostuu entisestään! Voimia siulle kiireiden keskelle - kun pidät huolta itsestäsi, sinusta on iloa niin itsellesi kuin muillekin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanoppa muuta! Ja kiitos paljon. :) Tämä on tiedossa, nyt vaan pitää viedä homma sinne käytännön tasolle!

      Poista