tiistai 11. lokakuuta 2016

Ihanan kirpeä aamiaiskulho + kuulumisia




Tuntuu, että joka kevät ja syksy on yksi isompi flunssa-aalto, joka kaataa monet sängyn pohjalle. Viime viikkoina se on näkynyt myös työpaikallani monien asiakkaiden sairastellessa ja sen myötä peruuntuneissa tapaamisissa. Itse sairastan todella harvoin ja yleensä onnistun välttämään nämä flunssakaudet, mutta tällä kertaa myös itse jouduin pöpöjen kaatamana kotiin muutamaksi päiväksi.. Juuri, kun ehdin jollekin jo päivitellä, etten sairasta koskaan, niin sieltähän se sitten iski omallekin kohdalle. Pitäisi osata vaan pitää suunsa kiinni ja koputella puuta.. :D

Olen todella huono lepäämään ja jostain syystä minulla on todella iso kynnys pyytää töistä sairaslomaa. Heppoisin perustein mua ei siis saa jäämään kotiin lepäämään. Vaikka mulla olisi kuumetta tai olisin oksennustaudissa, koen kotiin jäämisestä jotenkin huonoa omaatuntoa.. Löytyykö muita kohtalotovereita? :D Tiedän, että kipeänä lepo on tärkeää ja melkeimpä välttämätöntä parantumisen kannalta, mutta jostain syystä sitä koittaa aina sinnitellä - kyllähän minä nyt jaksan. Mietinkin tuossa maanantaina kotona ollessani, että tämä taitaa olla ensimmäinen kerta, kun koskaan olen sairaslomalla töistä, vaikka olen tehnyt töitä n. 16-vuotiaasta asti (jos ei lasketa kertaa, kun venäytin ranteeni ja olin sen vuoksi muutaman päivän työkyvytön sen aikaisessa työssäni). Silloin harvoin kun olen kipeä, sairasteluni osuu perinteisesti lomille ja viikonloppuihin (..taidan siis olla aika tunnollinen työntekijä, haha! :D).

Nyt kuitenkin saan kiittää itseäni, kun maltoin huilailla (..muutamia työjuttuja ja hoidettavia asioita lukuunottamatta) ja olo alkaa olemaan parempaan päin! Huomenna siis työt jatkuu normaalisti ja arki jatkuukin heti kevyellä 9h ohjauspäivällä, mihin päälle alkuviikolta ja viimeviikolta kerääntyneet kirjalliset hommat, kuten ohjelmien suunnittelu ja puhtaaksi kirjoittaminen yms. No, kolme päivää menee varmasti nopeasti työn touhussa ja sen jälkeen pääsenkin käymään pitkästä aikaa kotikotona vanhempia ja ystäviä moikkaamassa, jee!

Tässä sairastellessa olen nauttinut pitkistä yöunista sekä hitaista aamuista. Koska perinteinen kaurapuuro aina välillä tuppaa kyllästyttämään, olen näinä rauhallisina flunssa-aamuina loihtinut hiukan erilaisia aamiaisia. Tässä yksi niistä, jota on tullut jo useampana aamuna tehtyä ja tulee varmasti jatkossakin tehtyä helpputensa, nopeutensa sekä makunsa vuoksi lisääkin! Laitahan kokeiluun ja kerro mitä tykkäsit! ♥


KIRPSAKKA (proteiinipitoinen) AAMIAISKULHO
(Valmistusaika n. 2-3min)

Purkki maitorahkaa (250g)
Vähintään 1dl vadelmia ja punaherukoita
Puoli ruokalusikallista pellavansiemeniä ja chiansiemeniä
Puoli kauhallista vanilja-valkosuklaan makuista heraa 
0,5-1tl Raakalakritsijauhetta
Banaani
(1tl psylliumia) 
(loraus vettä)


Sekoita kaikki ainekset sekaisin blenderissä tai sauvasekoittimella. Koristele marjoilla, hedelmillä, siemenillä, kookoshiutaleilla, marjajauheella tai millä ikinä haluat - ja eikun ääntä kohti! ♥

(Psst. Jos et käytä maitotuotteita, voit vaihtaa maitorahkan esimerkiksi kookos/mantelijogurttiin ja vaihtaa heran tilalle jotain kasviperäistä proteiinijauhetta!)

Ps. Koittakaahan kaikki pysyä terveenä!!

♥:lla Teresa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti